Zmienić bank czy nie zmienić?

Dlaczego klienci zmieniają banki? Czy najważniejsza jest oferta konkurencyjna do tej, jaką mają w swoim obecnym banku, a może liczy się dobrze przeprowadzona kampania reklamowa? Czy tylko zawód na danym banku może spowodować, że go opuścimy czy wystarczy chwilowy kaprys lub zachwyt nad inną ofertą? Wreszcie czy może tu w grę wchodzić moda? Najnowszy raport PENGAB przygotowany przez Związek Banków Polskich pokazuje, że najczęstszą przyczyną zmiany banku w Polsce jest korzystna oferta od konkurencyjnego banku. Jest to 77%.

Sporo badanych wyraża również brak zadowolenia z usług swojego dotychczasowego banku. 67% badanych zmieniło bank ze względu na wysokie opłaty i prowizje. Jako powód zmiany 36% osób podało nieatrakcyjność oferty banku, którego byli klientami. Ponadto, 30% jako jeden z powodów zmiany podało niemiłą obsługę, z jaką się spotkało. Jak wypadamy na tle badań światowych? Okazuje się, że na świecie najczęstszą przyczyną zmiany banku jest jakość obsługi. Drugie miejsce zajmują opłaty, a na trzecim miejscu klienci zwracają uwagę na łatwość użytkowania.


ranking lokat

Dodaj swoją opinię