W mediach coraz częściej słyszymy informacje o końcu kryzysu gospodarczego. Jak się jednak okazuje Polacy nie odczuwają tego zbytnio na własnej skórze i nie widzą poprawy. Takie wnioski można wyciągnąć na podstawie danych TNS Consumer Index. Badania pokazują, że wizja przyszłości postrzegana przez naszych rodaków również nie ulega zbytnim zmianom. Od 1994 roku przeprowadzane są badania TNS Consumer Index. W ich ramach w takiej samej postaci i kolejności zadaje się ankietowanym pytania dotyczące oceny bieżącej sytuacji swojego gospodarstwa domowego oraz całego kraju.
W sierpniowej edycji badań, respondenci ocenili sytuację krajowej gospodarki nieco gorzej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Pozostałe elementy wskaźnika zostały jednak na prawie niezmienionym poziomie. W sierpniu wskaźnik TNS Consumer Index wyniósł -29,1 gdy w lipcu był równy -29,2. W tym samym czasie w mediach daje się odczuć coraz większy optymizm związany z sytuacją gospodarczą. Czy oznacza to, że nie wierzymy informacjom serwowanym nam przez media czy to nasza naturalna skłonność do narzekania i niezadowolenia?